събота, 26 октомври 2013 г.

Ориз със сушени домати и аншоа


Рецептата открих в едно приложение към списание "La cucina italiana", но да си призная италианският ми не е много добър (все още), така че импровизирах на местата на който не ми беше много ясен превода в Google. Съпруга ми като почитател на рибата остана очарован от резултата и горд от факта че съм седнала да чета сама на италиански.

Продукти:
250 г. ориз
1 бурканче аншоа (в рецептата пишеше alici, което както разбрах от Стефано е различно от аншоа, ама аз не открих разликата във вкуса)
40 г. сушени домати
20 г. пресен джинджифил 
2 домата
1 жълта чушка (аз ползвах червена)
1 лимон
зехтин
сол и черен пипер

Какво не сложих: майорана, босилек, керевиз, лимонена трева

Начин на приготвяне:
Рецептата беше за прясна риба, но аз не открих и ползвах консервирана в бурканче alici. Отцедете добре рибните филета от зехтина и ги поставете в купичка с марината (за около 1 час) от сок от един лимон и половината джинджифил (майорана, керевиз). 
Опечете, обелете и нарежете на кубчета чушката. Добавяте я към маринатата с рибата.
Ориза се сварява и се измива със студена вода. В тиган се слага малко зехтин и ориза се запържва за кратко с останалия джинджифил и сушените домати (босилек, лимонена трева).
Двата домата се пасират с малко олио и сол.
Ястието се сервира студено, като ориза се полива със соса от пасираните доматите и се прибавят маринованите риба и чушка!        

Няма коментари:

Публикуване на коментар